Speciaal voor accountants en boekhouders

Complementariteit van accountant en Comreza

U weet ook dat Horeca-ondernemers hardwerkende, gepassioneerde mensen zijn, maar hun focus ligt vaak minder op administratie en cijferwerk.

Het resultaat hiervan kent u ook evengoed als ik: in 2018 waren er in de sector in België maar liefst 1.999 faillissementen. En dan hebben we het nog niet over alle andere dan financiële problemen zoals emotionele en familiale die dit teweegbrengt.

Bovendien is er een acuut gebrek aan goede arbeidskrachten, verandert de financiële wetgeving continue en worden de klanten steeds veeleisender en mondiger.

Mijn doel is simpel: ondernemers helpen om hun business rendabel(er) te maken en te houden. En dit met zeer praktische tips, concrete werkpunten en hulp. Mijn ervaring leert me dat advies alleen niet volstaat. Opvolging en implementatie zijn minstens even belangrijk!

Concreet werken we op 3 pijlers:

KOSTEN VERLAGEN


-juiste foodcost-calculatie door:

  • recepturen uit te schrijven indien dit nog niet gebeurd is
  • opvragen prijzen en vergelijkende studie om te zien of deze marktcomform zijn
  • hiervoor werken we met gespecialiseerde software

-leveranciers vergelijken

-brouwerijcontracten analyseren, (her-)onderhandelen

-zorgen voor een correct werkschema zodat de personeelskost verlaagt

-zoeken nar quick wins in de personeelskost in samenwerking met het sociaal secretariaat

-analyse verzekeringen, energieverbruik, …


OMZET verhogen


Hier is het uitgangspunt: meer klanten én klanten meer of anders doen besteden.

Dit doen we door:

-correcte analyse van de kassa-data zodat kan bepaald worden welke dranken of gerechten het meest bijdragen aan de rentabiliteit van de zaak.

-promotie van de money-makers via menu-engineering en verkoopsopleiding aan het personeel

-correcte prijszetting afhankelijk van de foodcost, marktanalyse en USP’s en dit in overeenstemming met u diensten

-opmaken van nieuwe menukaarten volgens de hierboven vernoemde criteria en in samenspraak met het personeel en de eigenaar

-de online zichtbaarheid van de onderneming verhogen omdat +90% van de potentiele klanten eerst op internet een zaak opzoeken.

-het bijhouden en beheren van klantendata zodat ze kunnen gebruikt worden voor marketing doeleinden


EFFICIËNTIE verbeteren


-optimaal benutten van de beschikbare arbeidskrachten rekening houdend met hun kost en ervaring

-Process Management:

  • bestaande processen (administratie, bestellen, klantenbeheer, debiteuren, keuken, zaal,…) in kaart brengen
  • deze processen verbeteren
  • briefen personeel
  • evaluatie en opvolging

-Customer Journey in kaart brengen, verbeteren, evalueren en opvolgen

-Digitale Transformatie: voorstellen doen, implementeren en opvolgen (bv. automatische mails, reserveringstool, personeelsplanning,  ….)



Als accountant-boekhouder merkt u dat we eenzelfde doel hebben,een tevreden Horeca-ondernemer begeleiden naar succes, maar dat we de weg er naartoe op een andere manier invullen.

Dit maakt dat we zeer complementair zijn naar onze klanten en elkaar perfect kunnen aanvullen.

Comreza is de brug tussen de café, brasserie, restaurantuitbater en uw diensten zodat u nog meer toegevoegde waarde kan bieden en onze klant meer tijd, plezier en geld overhoudt.


Speciaal voor accountants en boekhouders

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x