Marketing

Marketing

Marketing is een zeer ruim begrip om jouw product en dienst aan de wereld te leren kennen, je verkoop te verhogen en je klanten om te vormen tot echte ambassadeurs van jouw café, brasserie of restaurant, zowel online als offline.

Wij geloven niet in offline of online marketing!

Voor ons moet alles met elkaar verweven zijn. Zoals tomatensoep balletjes nodig heeft,
heeft online marketing het offline gedeelte nodig.



"What you see is what you get!"
Online zien we vaak informatie die in de werkelijkheid niet overeenkomt met hoe het bedrijf echt is. Dit zorgt voor een negatieve ervaring bij klanten, ze verwachten dat de informatie die ze krijgen correct is.

Het is veel moeilijker een slechte reputatie te verbeteren dan een reputatie op te bouwen!
Daarom streven we steeds naar het motto: 'what you see is what you get!'


Wat kan je realiseren?

  1. Met je product en dienst de behoeftes vervullen van je klant.
  2. Je kan jezelf onderscheiden van de concurrent.
  3. Je kan nieuwe klanten bereiken en huidige klanten behouden.
  4. Je zorgt voor meer merkbekendheid en verhoogt de betrokkenheid met je klanten.
  5. Je kan je verkoop stimuleren en zo meer winst maken, want dat is toch de bedoeling.


Hoe kan dit gerealiseerd worden?

1. Analyse

We starten met een grondige analyse die heel de marketing van jouw onderneming in kaart brengt.

  • Offline analyse
    • Verkoopstrategie
    • Analyse cijfers
    • Tools en middelen
    • Positionering
  • Online analyse
    • SWOT-analyse
    • USP's
    • Concurrentieanalyse
    • Website analyse

2. Plan van aanpak

Vervolgens zorgen we voor een marketingplan met concrete doelstellingen op maat om jouw verkoop te stimuleren.

  • Offline strategie
    • Acties in jouw horecazaak
    • Communicatie
  • Online strategie
    • Social media
      • Betaalde advertenties
      • Organische posts
    • Website, webshop
      • Adviezen
    • Nieuwsbrieven
      • Automatisaties
      • Jaarstramien


3. Implementatie

De uitgewerkte acties op de juiste manier uitvoeren en opvolgen zorgt voor het behalen van je doelstellingen. We houden steeds rekening met volgende punten:

  • Brand identity
    • Ontwerp huisstijl, logo, templates, affiches,...
    • Communicatie
    • Doortrekken v.d. huisstijl in alle communicatie.
  • Online marketing
    • Content planning social media
    • Website optimaliseren
    • Webbeheer
    • Google reviews
    • Google Mijn bedrijf
    • Copywriting
  • Offline marketing
    • Uitwerking (plaats van) acties en productpositionering
    • Zoeken naar jouw verkooptools en middelen


Als laatste zorgen we steeds voor een duidelijke rapportage.
De verworven data en verkoopcijfers brengen we in kaart, we verwerken de gegevens en bepalen welke acties er nog nodig zijn. Marketing is een herhaaldelijk proces van analyseren, implementeren en consistent bijsturen.

En...!
Wij denken mee, stel dat jij fantastische foto's kan maken maar niet graag post op Facebook. Of je hebt knotsgekke ideeën maar weet niet hoe ze te vertalen in een nieuwsbrief? Geef ons gewoon een seintje en we komen er wel uit.



95% van de aankoopbeslissingen van de consument komt uit emoties!

Daarom is het enorm belangrijk het juiste aanbod, op het juiste moment, via de juiste kanalen en met een duidelijke en sterke boodschap te verspreiden, zowel in tekst als in beeld!


Wil jij ook graag jouw marge laten stijgen? Contacteer ons voor een gratis brainstormsessie!



Ontdek ook:

FINANCIEEL MANAGEMENT
De juiste balans tussen besparen en investeren om groei te behalen.

HUMAN RESOURCES
De juiste methode om jouw (toekomstige) medewerkers tevreden te houden.

ADMINISTRATIE
Streef naar efficiëntie met de juiste automatisaties en digitaliseringen!


{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x