Ideale tips om je content te optimaliseren!

Maak je planning met een gezonde 80% - 20% regel!

Met een slimme contentplanning kan je emotie en ratio in evenwicht brengen om zowel verkoop als betrokkenheid te stimuleren via social media.

Het belangrijkste? Zoek de juiste balans tussen 'het tonen van de persoonlijkheid van jouw restaurant' en 'het benadrukken van wat je onderscheidt van de concurrentie." 

We leggen het je graag verder uit in dit blogbericht!

80% regel

80% soft-selling / emotionele aanpak
(=geen directe verkoop, meer gericht op het toevoegen van het menselijk aspect in jouw onderneming)

CONTENT

  • Beelden van jezelf 
  • Je struggles (ook moeilijke momenten maakt je onderneming ‘echt en menselijk’)
  • Positieve ervaringen bij concullega's
  • Een toffe klant in de kijker zetten
  • Een weetje over jezelf of je restaurant
  • Een 'behind-the-scenes' foto
  • Een beeld uit de oude doos

(mogelijke) DOELEN

  • Betrouwbaarheid
  • Betrokkenheid
  • Vertrouwen  

! Onrechtstreeks zet je aan tot verkoop, maar verkoop gebaseerd op een vertrouwen en verbondenheid.

20% regel

20% hard-selling / rationele aanpak
(= directe verkoop, bevat een duidelijke verkoop boodschap)  

 

CONTENT

  • Beelden waar je jouw USP's geeft
    (unieke verkoopargumenten opsommen)
  • FOMO stimuleren (= Fear of missing out)
    " Wees snel, onze actie is nog maar enkele dagen beschikbaar! "
  • Producten verkopen met zicht op korte termijn

(mogelijke) DOELEN

  • Verkoop
  • Website- en restaurantbezoekers
  • Reservaties 

! Rechtstreeks aanzetten van verkoop


CONSISTENTIE = KEY 


Maak op maandbasis een planning waarbij je afwisselend gerechten – sfeerbeelden – jezelf - medewerkers – weetjes en acties in de kijker plaatst. 

Met Creator Studio van Meta (= Facebook) kan je jouw beelden en teksten op voorhand voorbereiden en inplannen. Zo zorg je ervoor dat je consistent aanwezig bent op social media.
En ja hoor, ook een story kan je inplannen!

TIP: Vergeet niet dat storytelling essentieel is, het stelt je in staat om emotie en ratio te combineren om een sterke band met je doelgroep op te bouwen. 




Nu deze boterham aan belangrijke maar zeer interessante informatie op je bord is gekomen, is het tijd om in actie te schieten!


Succes! 


VRAGEN? 

Zit je nog met vragen of zoek je nog ideeën voor je contentplanning? 
Laat het ons weten, we helpen je graag op weg naar de start van jouw online succes! 


Gerelateerd blogbericht

Meer marketing diensten

Ontdek wat anderen zeggen


Ideale tips om je content te optimaliseren!

Automatisatie in de horeca

Geld besparen dankzij digitale hulp! Met Power Automate van Microsoft zorgen we voor het automatiseren van jouw flows (of stromen) van de dagdagelijkse taken, zo bespaar je niet alleen geld, maar ook enorm veel tijd!

Lees meer

Tips om jouw gerechten en aanbod met je smartphone in beeld te brengen

Visuele aantrekkingskracht creëren is van onschatbare waarde in de horeca! Je potentiële gasten worden sneller aangetrokken door beeldmateriaal van o.a. heerlijke gerechten en sfeervolle interieurs. Ontdek er alles over.

Lees meer

Break-even point berekenen voor je horecazaak

Het regelmatig berekenen en analyseren van uw break-even point is niet alleen een financiële noodzaak, maar ook een strategisch voordeel. Het stelt u in staat om proactief te handelen en geeft u de controle over de financiële toekomst van uw horecaonderneming.

Lees meer

Slimme bedrijfsdoelen opstellen voor jouw Horeca-Onderneming

Het stellen van slimme doelen is een krachtig hulpmiddel om gericht te werken aan de groei van jouw Horeca-onderneming. SMART-doelen zorgen voor een duidelijke richting en vergroot de kans op succes. Laten we er samen een succesvol 2024 van maken!

Lees meer

Jouw menukaart is je beste/goedkoopste verkoper!

Als Horeca-ondernemer is het essentieel om te begrijpen hoe gasten menukaarten lezen voordat ze hun keuze maken. In dit blogbericht duiken we dieper in de psychologie achter menu-engineering en hoe je deze kennis kunt toepassen om de ervaring van de klanten te verbeteren en jouw omzet te verhogen.

Lees meer

Kerstdecoratie, de sleutel tot een feestelijk succes!

Ontdek het geheim van vroegtijdige kerstdecoratie, een warme sfeer trekt klanten aan en verhoogt de omzet!

Lees meer

7 basisprincipes van vriendelijkheid in de horeca!

Ontdek 7 simpele maar zeer efficiënte basisprincipes van vriendelijkheid, om van een klant een loyale en terugkerende klant te maken! Een ideale klantgerichte service creëert een positieve herinnering voor gasten en motiveert hen om terug te keren en anderen aan te bevelen.

Lees meer

De kracht van social media in de horeca!

Ontdek hoe social media de drempel tot communicatie verlaagt in de horeca. Leer hoe je klanten kan aantrekken door ze te begrijpen (Customer Journey) en de kracht van social media te benutten met een effectieve contentplanning. De weg naar een succesvolle horecazaak.

Lees meer

De ideale werving in 4 stappen!

Garantie dat je gemakkelijker de juiste kandidaat gaat vinden met dit 4-stappenplan!

Lees meer

4 tips om jouw huidige werknemers tevreden te houden

De verbondenheid en waardering zo hoog mogelijk houden bij jouw team.

Lees meer

Speciaal voor accountants en boekhouders

Omdat er vaak wat misverstanden zijn over de rol van Comreza en eventuele overlapping met de rol van boekhouders en accountants is er speciaal voor jullie deze pagina. Aarzel zeker niet me te contacteren indien u vragen heeft!

Lees meer

Interview JoeFM

"Wat doet de Winstzoeker voor de Horeca-ondernemer nu juist?" vroeg Carl Schmitz van JoeFM zich af. Wel luister hier naar het antwoord.

Lees meer

Artikel HLN : "Passie alleen zal de Horeca niet redden."

Voor een rendabele Horeca-zaak is het even belangrijk om in de cijferpot te roeren als in de kookpot

30 oktober 2020

Lees meer

Cash is King!* Ook voor de Horeca-ondernemer en zijn leveranciers.

Iedereen heeft recht op zijn centen, maar om cashflow-problemen te voorkomen breng je beter eerst de situatie in kaart, bekijk je de mogelijkheden en bespreek je dit met je leveranciers. Beloften die je niet kan nakomen zijn voor geen enkele partij zinvol! Hoe je dit aanpakt lees je hier.

21 juni 2020

Lees meer

Alleen de maatregelen van de regering zullen de Horeca niet redden!

Steunmaatregelen zijn welkom, maar helpen enkel als ze een Horeca-ondernemer helpen die weet waar hij mee bezig is en waar hij naar toe wil. Anders zal het een druppel op een hete plaat blijken! Lees hier mijn reactie na het lezen van een opiniestuk van professor Gert Peersman in de Standaard.

11 juni 2020

Lees meer

Tips om Corona-vrije-tijd in te vullen

Mijn idee over hoe je dit moment moet aanwenden om een positief resultaat te krijgen voor je brasserie, café of restaurant. Geen grote theorieën maar praktische tips. Veel positief geluk toegewenst!

Lees meer

KPI's of kerncijfers voor je café, brasserie of restaurant bepalen.

Meten is weten! Ook in de horeca. Bepaal welke cijfers je zullen helpen om meer tijd, plezier en geld over te houden! Kies maximum 5 kerncijfers waar je op regelmatige basis mee aan de slag gaat. Veel nuttige info kan je al uit je kassasysteem halen, lijst ze eens op en volg hun evolutie!

Lees meer

Wat is nu juist menu-engineering en waarom is het zó belangrijk?

Hier ga ik dieper in op wat menu-engineering juist is. Ook geef ik enkele praktische tips om meer winst te maken door je foodcost goed te becijferen en deze data te combineren met je verkoopsstatistieken. Veel leesplezier en contacteer me gerust als mijn kennis je kan helpen.

Lees meer

Hoe je team voor tevreden klanten kan zorgen.

5 tips voor je mensen (en jezelf) die de klantgerichtheid en gastvrijheid omhoog stuwen. Ditmaal geen praktische tips maar hoe gedrag en ingesteldheid een stevige invloed hebben op je marge! Iedereen weet intussen dat een tevreden team en tevreden klanten zorgen voor een tevreden ondernemer!

Lees meer

(H)eerlijk digitaal: brainstormsessie

Hoe de digitale revolutie ook de HORECA aanpakt en hoe er mee omgaan. Rondetafelgesprek over FOODCOST, PERSONEEL en SOCIALE MEDIA met enkele leveranciers en uitbaters. Veel leesplezier!

Lees meer

Wat hebben Brussels Airlines en Horeca gemeen?

Over hoe je zaak te verpakken en verkopen naar de buitenwereld. Over het stellen van doelen en je problemen onder ogen te zien. Over het belang van partnerships. En over hoe GEZONDE AMBITIE een positieve gloed afstraalt op je team! Veel leesplezier.

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x